רכישת קרקע לבנייה – כל מה שאתם צריכים לדעת

תוכן עניינים

אין ספק שרכישת קרקע לבנייה כחלק מהשקעת נדלן או לחילופין רכישת דירה היא אחת ההחלטות החשובות בחיים, הטומנת בחובה לא מעט סיכונים, לכן חשוב להישאר עם הרגליים על הקרקע.

הדבר הראשון שעליכם לדעת הוא האם אתם מתכוונים לקנות קרקע להשקעה או לבנייה, אלו שתי אופרות אחרות לגמרי.

הדבר השני הוא ממי אתם קונים, לא לקנות חתול בשק ותמיד לבקש לראות שטר בעלות של האדם שאתם קונים ממנו ולוודא שאכן הוא אותו אדם, שלא תישארו קירחים מכאן ומכאן, גם בלי קרקע וגם בלי הכסף.

רכישת קרקע לבנייה

מגרש השדים

אז לאחר שווידאנו שהאדם המוכר לנו את הקרקע הוא אכן הבעלים החוקי עליה והיא לא משועבדת לאף אחד, נוודא את הדבר השני, שאכן ניתן לבנות עליה, לא על כל קרקע מותר לבנות ולא על כל קרקע ניתן לבנות את הבית הספציפי שאתם רוצים, על כן כדאי לוודא זאת מראש. ישנם מגרשים שלא ניתן למכור אותם, אלא לאחר 5 שנים מיום סיום הבנייה, לכן חשוב לדעת. הדבר הבא שעליכם לדעת הוא, האם לאחר רכישת קרקע לבנייה ישאר לכם מספיק כסף לבניית הבית, חשוב להיערך מראש ולחשב עלויות. שימו לב שבעזרת משכנתא ניתן לממן רק עד אחוז מסוים משווי הקרקע חקלאית למכירה, אם אתם משתתפים במכרז קרקעות נגיד על דירות למכירה בחיפה, אתם צריכים לתת צ'ק ערבות שלעיתים מגיע לכמה עשרות אלפי שקלים ובמקרה שזכיתם במכרז והתחרטתם ואתם לא מעוניינים לבנות, משרד השיכון פודה את מלוא הסכום של הצ'ק וזה כסף שהולך לאיבוד.

לכן כדאי לוודא מראש שהבנק יתן לכם את מלוא סכום המשכנתא אותו אתם צריכים, שלא תשימו את כספכם על קרן הצבי. עוד פרט שעליכם לדעת הוא שהמשכנתא זה לא התשלום היחיד שעליכם לשלם, יש מס פיתוח ויש עמלת ערבות בנקאית שעלולה להגיע גם היא לכמה מאות שקלים בשנה, תשלום מס רכישה  – 6 % מעלות הקרקע ו 6 % מאחוז הפיתוח שפותח בפועל. תשלום עבור משכון המגרש לטובת משכנתא (אם לקחתם- בערך 200 ₪ ) , יועץ משכנתאות ותכנון פיננסי (אם בחרתם לקחת 3,000-5,000 ₪ ), העברת מגרש בטאבו על שמכם – עורך דין ( כמה מאות שקלים ), ביטוח חיים משכנתא. ( לאורך תקופת המשכנתא ), ריביות משכנתא.( לאורך תקופת המשכנתא ), בקיצור לא סיפור זול המסתכם בין 30 אלף ל60 אלף ש"ח.

קרקע בישראל קניית קרקע למגורים

איך מתבצעת רכישת קרקע לבנייה?

רכישת קרקע לבנייה מגרש בעצם מתבצעת או מאדם פרטי או מהמדינה, במקרה שאתם רוכשים מהמדינה, תצטרכו להיכנס למכרז, להירשם במנהל מקרקעי ישראל ולחכות שיבוצע מכרז בישוב שרציתם, הרשות מפרסמת בעיתונים את המכרזים שאותם היא מוציאה וניתן לגשת למכרז עד 30 יום מתאריך הפרסום. ניתן להוריד מסמכים בחינם מהאתר של רשות מקרקעי ישראל.

לצורך הגשת הצעה למכרז עליכם לשלם עבור ההשתתפות במכרז בבנק הדואר או באופן ישיר באתר הרשות. קיימות שתי שיטות מכרז האחת, מכרז פומבי, כל אחד מהמציעים שם את הצעתו בתיבה, וועדת המכרזים הארצית היא הבודקת את ההצעות השונות והיא הקובעת את הזוכה, הסוג השני של המכרז הוא בשיטת ההגרלה, בהגרלה נקבעים הזכאים לקבל מגרש לבנייה, והסדר שעל פיו הם יכולים לבחור במגרש מתוך כל המגרשים שבאותה הקצאה.

קניית קרקע למגורים: הזדמנות שלא תרצו לפספס

קניית קרקע למגורים מהווה אחת ההשקעות החכמות ביותר בשוק הנדל"ן, ומציעה אפשרות ייחודית לבנות את בית חלומותיך מהיסוד. בין אם אתם חולמים על בית מרווח בפרברים או על וילה פרטית באזור כפרי, המפתח להצלחת הפרויקט טמון בבחירה נכונה של הקרקע.

בחברת קרקעות ישראל, אנו מציעים לכם לא רק קרקעות במיקומים מבוקשים, אלא גם ליווי מקצועי ואישי בכל שלבי התהליך – מהבחירה בקרקע, דרך התכנון ועד לבנייה. אנו מבינים את החשיבות של התאמה מושלמת בין הקרקע לצרכים ולחלומות שלכם, וזאת תוך התחייבות לאיכות, שקיפות וביטחון.

עם ניסיון רב שנים ומגוון פרויקטים מוצלחים, קרקעות ישראל היא הבחירה האופטימלית להפוך את קניית קרקע למגורים להצלחה בטוחה.

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן