שטח חקלאי חסר ערך

תוכן עניינים

רכישת קרקע חקלאית – טיפים למשקיע

רכישת קרקע חקלאית בזול, המתנה לשינוי יעוד למגורים, מכירה בסכום גבוהה במאות אחוזים ולצחוק כל הדרך אל הבנק – נשמע כמו תוכנית פשוטה שלא הרבה יכול להשתבש בה אך שימו לב כי לא הכל כל כך פשוט. כמו בכל השקעה אחרת חשוב מאוד להבין את כל התהליכים שאמורים להתרחש על מנת שההשקעה תניב רווח, חשוב מאוד להבין שעצם העובדה שביצעת רכישת קרקע חקלאית לא מבטיחה כשלעצמה דבר וחצי דבר.

ככלל רוב המשקיעים שמימשו השקעה מוצלחת בקרקע חקלאית הם אנשים שביצעו מחקר מקיף על הקרקע המדובר ואכן וידאו שמדובר בשטח העומד בכל הקריטריונים הנחוצים בשביל לעבור הליך הפשרה עתידי.

שטח חקלאי חסר ערך

מה לבדוק לפני רכישת קרקע חקלאית?

אידיאלית רצוי לבצע רכישת קרקע חקלאית באזור שהגדרתם מראש כמומלץ להשקעה מכיוון שזה משאיר את המשקיע עם "העיניים על המטרה" במקום לאלץ אותו להתחיל לבצע תחקיר חדש על אזור מסויים.
קריטריונים כלליים לבחירת אזור כזה או אחר .

להלן מספר טיפים למשקיע:

  • באזור צריכים להיות מקומות עבודה זמינים ואטרקטיביים או תכנון רציני להקמה של מקומות כאלו.
  • באזור צריכה להיות עיר או ישוב הנהנים ממוניטין טוב ומציגים נתוני גידול אוכלוסין קבועים לאורך השנים.
  • באזור צריכה להיות תשתית כבישים המקשרת בקלות את התושבים לנתיבי התחבורה המרכזיים בארץ.
  • רצוי שברשות המקומית כבר התבצעו דיונים לגבי הרחבת שטחי המגורים בסביבה.

השלב הבא יהיה כבר לבצע רכישת קרקע חקלאית באזור הנבחר, אך איך למצוא אותה ומה צריך לבדוק?

קרקע חקלאית למכירה – דגשים חשובים!

ישנם לא מעט שטחי קרקע חקלאית למכירה הממוקמים בסביבות ערים וישובים. לא כל שטח כזה הינו שטח ששווה להשקיע בו ולכן צריך לבצע בדיקה של הקרקע המוצעת לרכישה ולוודא מספר פרטים.
הכי חשוב זה לבדוק את מיקומו של השטח הספציפי שמציעים לכם ואת מרחקו של השטח מאזור בנוי – מיותר לציין שעדיף לבצע רכישת קרקע חקלאית הנמצאת כמה שיותר סמוך לשכונת מגורים קיימת.
דבר שני שיש לבדוק זה את סטטוס הקרקע בתמ"א הארצי בשביל לוודא שהיא אכן נלקחה בחשבון כשטח שאמור לעבור שינוי יעוד למגורים בעתיד – רצוי לבדוק גם תוכניות מקומיות בעניין הזה.

דבר נוסף שהינו חשוב מאוד זה לוודא שקרקע חקלאית למכירה זו רשומה בטאבו על שם המוכר ושלא מדובר שקרקע השייכת למדינה ורק מוחכרת למוכר.
ודבר אחרון חביב, חשוב ביותר לוודא שעל קרקע חקלאית למכירה זו אין תכנון לבנות תשתית ארצית כלשהי כפס רכבת או כביש בין עירוני. וידוא פרטים אלו יכול למנוע מצב שבו רכישת קרקע חקלאית כזו או אחרת יתגלה כטעות מרה ויעזור לכם להגן על השקעתכם עד שיגיע יום השינוי יעוד המיוחל.

הפשרה של קרקע חקלאית

הפשרת קרקע חקלאית – למה לצפות

בהנחה שהתבצעה רכישה של קרקע חקלאית והכל תקין אז מגיע שלב ההמתנה לתחילת הליך הפשרת קרקע חקלאית או שינוי יעוד הקרקע במילים אחרות.
דבר חשוב שצריך להיות מודעים אליו מראש זה שההמתנה להליך זה לוקחת זמן, לעיתים הרבה זמן, ומי שמצפה לרווח מהיר תוך מספר חודשים פשוט לא מומלץ לו להשקיע בקרקע חקלאית.

רכישת קרקע חקלאית הינה השקעה לטווח זמן בינוני-ארוך מכיוון שהליך הפשרת קרקע חקלאית הינו בסופו של דבר פרוצדורה ביורוקרטית על כל המשתמע מכך.
לאחר שההליך אושר ניתן לצפות לזינוק מיידי בערכה של הקרקע מכיוון שערכי קרקע המיועדת לבניה גבוהים במאות אחוזים מקרקע חקלאית ובשלב זה כבר אפשר יהיה לפתוח את השמפנייה.

רכישת קרקע חקלאית – חשיבותה של רצינות

כמו שאתם יכולים לראות יש לא מעט דגשים שרצוי להשב אליהם את תשומת הלב כאשר מתעניינים לבצע רכישת קרקע חקלאית לצורך השקעה. מי שלוקח את העניין ברצינות ואכן מבצע בדיקה מקיפה של כל הקריטריונים האפשריים בעצם משפר בעשרות אחוזים את סיכויים ההצלחה של ההשקעה ומגן על עצמו ממצבים לא נעימים.

רכישת קרקע חקלאית יכולה תוך מספר שנים להתגלות כאחת מההשקעות הנדלן הטובות ביותר שיכולתם לחשוב עלייה, עם הגידול הטבעי באוכלוסיית הארץ קיים צורך תמידי בשטחי מגורים חדשים – עם המחקר הנכון או בעזרת שימוש בחברות יעודיות המאתרות קרקעות מומלצות להשקעה כחברת קרקעות ישראל אתם תוכלו לבצע רכישת קרקע חקלאית בלב שקט ולהמתין ליום המימוש המיוחל.

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן