שטח חקלאי חסר ערך – האומנם?

תוכן עניינים

בעיניי מדינת ישראל הינה פלא מודרני שאין שני לו. על אף היותה מקום בעל היסטוריה אשר השפיעה על העולם כולו זוהי לא מדינה שפיזית קל לחיות בה. החום קשה ביותר, אין מספיק משקעים ואין לשכוח שרוב רובו של מישור החוף במקור הוא לא יותר מאוסף ביצות שיובשו.

קל לשכוח כאשר נוסעים ממקום למקום שכל מה שאנחנו רואים עד קצה האופק לא נראה ככה תמיד.

שטח חקלאי הזהב החדש

קל לנסוע על יד שטח חקלאי מבודד ולהתעלם ממנו לחלוטין בלי לחשוב שלפני פחות ממאה שנים נערים ונערות צעירים עבדו את השדות בחום נורא וסכנה קיומית מוחשית ביותר במטרה לבנות את מדינת ישראל.

אם להניח לרגע את הנוסטלגיה והחלומות בהקיץ בצד ניתן להבחין בדבר מעניין – רובנו באמת ובתמים לוקחים שטח חקלאי מבודד זה כדבר מובן מאילו. רגע אחד הוא נמצא ורגע אחרי הוא זכרון ילדות נוסטלגי שנזכרים בו ביום קיץ נעים אך לא כך הוא הדבר!

שטח חקלאי לא נעלם לו סתם באמצא היום בשביל לפנות מקום לשכונה חדשה, השטח הזה נמצא בבעלותו של מישהו אשר עשה עסקה רווחית ביותר כאשר מכר את השטח ליזם לאחר שמצוקת דיור באזור התניעה הליך ביורוקרטי ובסופו שטח חקלאי X שינה את יעודו לשטח למגורים.

זו היא המציאות שבה אנחנו חיים וככה מתנהל לו יחסית מתחת לשטח אחד שווקי הנדל"ן הפורים ביותר.

איך הופכים שטח חקלאי להשקעה רווחית?

שלב א' – מציאת מגרשים חקלאיים למכירה

השלב הראשון זה למצוא מגרשים חקלאיים למכירה אשר עונים על הקרטריונים שהגדרנו לעצמו לגבי מה זה שטח חקלאי טוב.
עבודת ההכנה צריכה להיות יסודית ביותר ולמשקיעים הלא מנוסים בהחלט מומלץ להעזר באנשי מקצוע שהם סומכים עליהם בשביל להגיע למסקנה הטובה ביותר לגבי כדאיות ההשקעה בשטח כזה או אחר.

מגרשים חקלאיים למכירה אינם קשים למציאה אך לסנן מביניהם את המגרשים בעלי הסיכויי להניב את הרווח הגבוהה ביותר בזמן הקצר ביותר זה החלק שאסור בשום פנים ואופן לזלזל בו.

שלב ב' – רכישת קרקע חקלאית

השלב השני בתהליך הינו רכישת קרקע חקלאית, בשלב הזה חשוב לשים לב לאדם אשר מוכר לך את הנכס.
חשוב מאוד להשתמש בשירותיו של עו"ד בכל תהליך רכישת שטח חקלאי בשביל להגן על עצמכם ממעשי נוכלות אשר לצערנו קורים מפעם לפעם.

הכרחי ביותר אכן לוודא שהנכס נרשם בטאבו על שמכם ושכל המסמכים מקוריים ונחתמים מול בעל הנכס המקורי. רכישת קרקע חקלאית זה הוא לא תהליך שיש להקל בו ראש ויש לגשת לעניין במלוא הרצינות בשביל שההשקעה המניבה לא תהפוך לחלום בהלות.

שטח חקלאי חסר ערך

למה לא כל שטח חקלאי מתאים להשקעה?

חשוב לזכור שכל עוד מגרש כלשהו מיועד לחקלאות אז זה מה שניתן לעשות איתו – לגדל גידולים חקלאיים.
שטח חקלאי שמהווה פוטנציאל גבוהה להשקעה בדרך כלל ימצא באזור הקרוב לישוב שהאוכלוסיה בו גדלה בקביעות ועקב כך נובע הצורך בשינוי יעוד הקרקעות באזור.

כמו כן שטח בעל פוטנציאל גבוהה גם יופיע בתוכניות מקומיות וארציות – דבר המרמז ככל על סיכויים מאוד גבוההים להפשרה עתידית.
עדויות נוספות שיכולות להעיד על פוטנציאת גבוהה הם תוכניות לבניית תשתיות תעבורה באזור ופרטים קטנים נוספים אשר ניתן ללקט כאשר חוקרים את המסמכים של הרשות המוניצפלית שמה נמצא השטח המדובר.

השקעה סולידית למשקיעים הסבלנים – שטח חקלאי

היתרון והחסרון המשמעותי ביותר בהשקעה מסוג זה הינו העובדה שלוקח זמן רק מרגע ביצוע ההשקעה ועד הרגע שההשקעה מתממשת.
זהו חסרון מכיוון שמשקיעים רבים הרגילים לאפיקים דינמיים יותר פשוט נרתעים מלהתקרב לקרקע חקלאית כאפיק השקעה.

לעומת זאת מי שאינו נרתע מהעובדה שלפעמים שטח חקלאי בישראל יכול לחכות שנים עד שיעודו ישתנה נהנה מאחת ההשקעות נדלן הסולידיות ביותר שניתן לעשות כאשר משווים סיכון לעומת רווח.

בין אם אתם מעוניינים לרכוש שטח חקלאי בישראל עצמאית או בין אם אתם מעוניינם להשתמש בשירותיה של חברה כמו קרקעות ישראל אנו מזכירים לכם כי לכל השקעה יש את מגמות הסיכון שלה ורק עשיית "שיעורי הבית" ושאילת שאלות זה מה שיעזור לכם לעשות את ההשקעה הטובה ביותר ולרכוש שטח חקלאי אשר יניב תשואה רבה.

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן