דירה חדשה או קרקע חקלאית להשקעה

תוכן עניינים

בשנים האחרונות מפורסמות בכל רחבי הארץ הצעות לרכישות של קרקעות חקלאיות, להשקעה לעתיד. המחשבה מאחורי הנושא היא פשוטה – על הקרקע הזו יהיה ניתן אחרי תהליך ארוך של שינוי ייעוד הקרקע, להקים פרויקטים של נדל"ן שיהיו רווחיים למי שרשום על חוזה המכר של הקרקע. באזור הקריות תמצאו לא מעט קיבוצים, מושבים וכפרים חקלאיים שמציעים קרקעות למכירה, השאלה היא מה בעצם עדיף – להשקיע בקרקע או ללכת דווקא על רכישת דירה להשקעה בקריות או במילים אחרות – האם לבחור בעיר או בכפר?

מתי רואים רווח?

המודעות להשקעות נדל"ן שעלתה בשנים האחרונות והפרסומים שמציפים את הרשתות החברתיות, העיתונים ואתרי האינטרנט מובילה לתחושה שהשקעה נדלן מידית תניב גם רווח מיידי. כמובן שמדובר בטעות.

השקעות נדל"ן מניבות רווח בדרך כלל בטווח הארוך, בייחוד אם מדובר על קרקע חקלאית שעדיין לא עברה תהליכים בירוקרטיים של שינוי ייעוד.

אם אתם מחפשים השקעה מניבה שתתחיל להוכיח את עצמה בטווח המהיר, רכישת דירה להשקעה בקריות היא ההחלטה ההגיונית יותר עבורכם. בעוד שקרקע חקלאית יכולה לעמוד נטושה במשך שנים, עד לסיום ההסדרים הבירוקרטיים, הרי שרכישת דירה היא תהליך פשוט יותר וזמן הבנייה והגמר קצר יותר.

דירה חדשה או קרקע חקלאית

כמה כאב ראש?

קניית קרקע חקלאית והסבתה לבנייה ומגורים, עסקים או מסחר, הוא תהליך שיכול לקחת שנים רבות. בתוך הזמן הזה יש אינספור מטלות בירוקרטיות שונות, ואיתן גם הוצאות כספיות נוספות שצריך לקחת בחשבון כשרוכשים קרקע חקלאית להשקעה.

אם אתם רוצים להשקיע וליהנות מתהליך יחסית פשוט, רכישת דירה להשקעה בקריות היא בחירה מתאימה יותר לכם. רכישת הדירה כרוכה כמובן בתהליך של חתימה על חוזה המכירה, העברת תשלום, העברת בעלות על הדירה וגם עיצוב והכנה להשכרה או מגורים, אבל רצף הפעולות הזה הרבה פחות שואב מהתהליך הארוך של קניית קרקע חקלאית להשקעה.

מה התקציב שלכם?

תקציב ההשקעה הוא כמובן חלק רציני מהשאלה במה להשקיע. מחירי קרקעות משתנים בהתאם למיקום, לגודל השטח ולביקוש, אבל כדי להפוך את הקרקע למתאימה לבנייה, לבנות עליה ולהתחיל לראות רווחים מההשקעה, צריך לקחת בחשבון הוצאות רבות נוספות – מעורך הדין שילווה אתכם בכל תהליך הסבת הקרקע ועד למהנדסים, מפקחים, שמאים, קבלנים וכו'.

רכישת דירה להשקעה בקריות שהיא כבר בנויה ומוכנה למעבר כרוכה בתקציב ראשוני קטן יותר כדאית יותר למי שהתקציב שלו נמוך ורוצה לשלוט על ההוצאות לאחר הרכישה. קניית דירה מוכנה בפרויקט שהוא כבר בנוי או נמצא בתהליכי בנייה היא תהליך קל יותר כיוון שהמחיר ידוע מראש והתוספות בדרך כלל ניתנות לבחירה ונמוכות יותר. גם עלויות הבירוקרטיה מסביב קטנות יותר.

מכל הסיבות האלו אם אתם מחפשים השקעה קלה ונעימה אצלנו בקרקעות ישראל נעזור לכם לבחור בדירה בקריות שתאפשר לכם לראות רווח מידי יחסית ותלויה בפחות משאבים והוצאות.

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן