השקעה מעבר לים

תוכן עניינים

מאז ומתמיד עולם הנדל"ן סיפק אפשרויות השקעה סולידיות ובטוחות ונחשב לקרקע למכירה בטוחה בתחום ההשקעות, בעיקר בזכות הנכס שנותר ואפשרויות המימוש השונות לרבות השכרה או מכירה. חוקי המיסוי בארץ בתחום זה משפיעים רבות על התשואה והרווחים בהשקעות נדל"ן, מה שפתח את הדלת עם השנים למשקיעים רבים להשקעות נדל"ן בינלאומיות, מעבר לים.

השקעה מעבר לים

ריכזנו עבורך מספר טיפים והמלצות מרכזיות לבחירה של לוקיישן נכון ונכס מתאים להשקעה.

אז מאיפה מתחילים ואילו נושאים כדאי להכיר מקרוב?

  1. בירוקרטיה: בין אם מדובר בהשקעה בשוק הנדל"ן המקומי ובין אם בשוק הנדל"ן הבינלאומי, חשוב ללמוד ולברר היטב את חוקי רכישת הנדל"ן, השכרתו וניהול הנכס, אפשרויות המכירה ומגבלות במידה וקיימות, בטרם ביצוע העסקה. בחלק מן המדינות קיימת בירוקרטיה משתנה בין מקומיים למשקיעים זרים וחשוב להעריך נכונה את אופן ניהול התהליך והעלויות הנלוות אליו.
  2. מיסוי: דווקא השקעות במדינת ישראל עשויות להיתקל בעלויות מיסוי גבוהות כחלק מהתערבות ממשלתית המיועדת להוריד את מחירי הנדל"ן ולהגיע לדיור בר השגה. דווקא השקעות בינלאומיות מלוות לא אחת בהקלות מיסוי במטרה להביא השקעות זרות למדינה ולשפר את מצב הכלכלה המקומית. סכומי המיסוי עשויים להיות מהותיים ולהשפיע השפעה של ממש על רווחיות העסקה.
  3. בחירת מיקום: בבחינה של נכסים למכירה במדינות זרות יש ללמוד היטב את אופי הסביבה ולכוון לנכס המותאם אליה. כך למשל בשנים האחרונות, ישראלים רבים מצאו כי רצוי לרכוש נכסים למכירה ביוון באזורי תיירות המהווים צלע בולטת בכלכלת המדינה, בעוד שהשקעות במדינות פחות מתויירות יצריכו בחינה של החינוך המקומי, התעסוקה והמסחר במטרה להביא את הקונים ו/או השוכרים לנכס.
  4. קרבה גאוגרפית: מטבע הדברים השקעה מקומית תהיה הנוחה ביותר בהיבט ההגעה והשליטה בנכס. יחד עם זאת, במידה והיתרונות הכלכליים של השקעה בינלאומית גדולים, אין סיבה לוותר רק משיקולי מרחק. מומלץ לבחור ביעדים קרובים יחסית אליהם קיימים קווי תעופה זמינים ובעלויות משתלמות ולא לחצות את העולם בכל פעם שנדרשת נוכחות פיזית של בעל הנכס. חשוב לדעת כי בהשקעה נדל"נית אין צורך בהגעה שוטפת אל הנכס ויחד עם זאת מוטב כי האפשרות תיוותר פתוחה ונוחה.
  5. חברת ניהול נכסים: בהשקעה בינלאומית הדרך הנוחה והבטוחה ביותר היא להיעזר בחברת ניהול נכסים לאיתור הנכס, הנפקת האשרות והטפסים, ניהול התהליך הבירוקרטי ובמקרה הצורך ניהול בפועל של השכרת הנכס – פרסום וגיוס שוכרים, קבלת ערבויות, גביה והעברה של הכספים לבעל הנכס. בתמורה לעמלה הוגנת יזכה המשקיע לשקט נפשי וניהול מקצועי של ההשקעה.

העיקרון הפשוט בהשקעות מעבר לים

הצלחת עולם הנדל"ן נשענת על העיקרון הכלכלי הפשוט והעתיק ביותר: ביקוש אל מול היצע. בעוד שאוכלוסיית העולם הולכת וגדלה כמו גם הסטנדרטים בדרישה לדיור איכותי, מבנים מסחריים, מבנים תיירותיים ואחרים, כמות הקרקעות בעינה עומדת וכל הפשרה של קרקע לטובת גידול מבנים נוגסת בחקלאות ובאקולוגיה העולמית. מטבע הדברים היחס בין הביקוש וההיצע בעולם הנדל"ן הולך ומתרחב ואתו מאמירים גם עלויות הנדל"ן בעולם כולו. משקיעים אשר יודעים לזהות את ההזדמנויות ולאתר את המיקומים האטרקטיביים להשקעה, זוכים לתשואות מרשימות לטווח הקצר והארוך גם יחד.

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן