קרקע שווה זהב!

תוכן עניינים

עלייה של 89% במחיר קרקע חקלאית ברחובות בשנתיים האחרונות – כך משקפת עסקה שבוצעה בשבוע שעבר בעיר.

אדם פרטי רכש בחודש יולי 2007 50 דונם של קרקע חקלאית בחלקה המזרחי של רחובות, ממזרח לשכונת אחוזת הנשיא, צמוד לכביש עוקף רחובות. הלקוח רכש את הקרקע כהשקעה לטווח ארוך, ללא ציפייה לרווח מיידי מהעסקה. מחיר הרכישה היה 6.6 מיליון שקל המשקף מחיר של 132 אלף שקל לדונם.
בשבוע שעבר מימש הרוכש חלק מההשקעה ומכר 40 דונם בתמורה ל-10 מיליון שקל, המשקפים מחיר של 250 אלף שקל לדונם. הרוכש השאיר לעצמו 10 דונם ונותר עם רווח של 118 אלף שקל לכל דונם שמכר ובסך הכל עם רווח של 4.7 מיליון שקל.

"מדובר בשטח הכלול בתוך עתודות הקרקע האחרונות ברחובות הנעות סביב 8,000-7,000 דונם". העריך צביקה אפל מסוכנות התיווך דיור פלוס. "כרגע אין תוכנית על השטחים האלה אך ברור כי זו קרקע שתשנה יעוד. עם זאת יש החלטה בעיריית רחובות לא לצאת בהליכי תכנון מזרחית לכביש העוקף, עד שלא מממשים שטחים בתוך העיר הנמצאים בצד המערבי לכביש העוקף. המשמעות היא שמי שקונה שם שטחים היום צריך להמתין מספר שנים. הרוכש שקנה ב-2007 50 דונם שגובלים בכביש המזרחי, עשה עסקה טובה בעוד שהרוכשים שקנו היום את הקרקע שילמו מחיר מלא, שכן באזור זה דונם קרקע חקלאית נע סביב 200 אלף שקל לדונם".
העסקה בוצעה על ידי עו"ד אמיר גולדמן ממשרד גולדמן ארליך גבר אדלשטיין שייצג את המוכר ועו"ד שי נזרי שייצג קבוצה של רוכשים פרטיים.

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן